donderdag 4 juni 2009

#10: Social bookmarking en Delicious

Zelf heb ik al jaren een favorietenpagina bij MyPIP en daar ben ik nog steeds erg enthousiast over.
MyPIP is ook (micro) social bookmarking, want je kunt pagina's delen.
Persoonlijk vind ik het fijn om links te kunnen onderverdelen in groepen. Dat maakt het overzichtelijker.

Handig is ook de mogelijkheid om wachtwoorden, inloggegevens e.d. op te nemen.
Maar bij Delicious kan dat ook in het veld Notes. Natuurlijk moet je dan even Do not share aanvinken ;-)

De meerwaarde van Delicious voor mij is de mogelijkheid om te zien wie dezelfde favorieten gebookmarked hebben om vervolgens een netwerk op te bouwen. Maar dat vergt tijd. Het gadget rechts helpt wellicht ...

3 opmerkingen:

  1. Ik ben je 'fan'. Van Mypip had ik nog nooit gehoord, bedankt voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een handige tip. Da indelen spreekt me erg aan. Ik ga dit zeker gebruiken, want ik heb gezien het wisselend aantal werkplekken wel behoefte aan zoiets. Eens kijken of dit beter bevalt dan delicious.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. MyPIP kende ik niet. Ik ben ooit begonnen met Yurls.net maar ben nu helemaal om naar Netvibes.

    Social bookmarking zoals Delicious aanbiedt heeft inderdaad als meerwaarde: het delen met elkaar. Ik denk dan ook dat dit voor inlichtingenbalies een mooie optie is om favorieten te delen.
    Maar ook om favorieten dmv een tagcloud te presenteren (zie sidebar van mijn blog) Heb je daar al mee geƫxperimenteerd?

    BTW: mijn delicious-tags heb ik gebundeld Dat is ook een onderverdeling in groepen. Toch?

    Enne... aan het aftellen tot de slotbijeenkomst?

    BeantwoordenVerwijderen