vrijdag 24 juli 2009

#20: Muziek online beluisteren in een sociaal netwerk

Voor ding 20 heb ik ruim de tijd genomen, maar je kunt wel bezig blijven... Daarom nu dan toch de blogpost.
Ik heb de free trial van Last.FM geprobeerd, een eigen profiel aangemaakt en wat hartjes uitgedeeld. Op het 23dingen-account heb ik uiteindelijk, na wat gepuzzel, een playlist weten toe te voegen.


Er is inderdaad veel informatie te vinden op Last.FM. Jammer dat het niet meer gratis is :-( Ik zal er daarom niet veel mee doen, denk ik.

Dat geldt niet voor Blip.fm! Ik was gewaarschuwd van tevoren en het klopt: het is verslavend!
Je kunt er werkelijk alles vinden (op het gebied van popmuziek tenminste), compleet met video's. Het is bovendien leuk om props te krijgen of zelf uit te delen aan gelijkgestemden.


Blip.fm is erg gebruiksvriendelijk. Ik heb bij Services een update naar mijn Twitter-account ingesteld. Bij Preferences kun je aanvinken of je bij iedere reactie een email wilt krijgen. Ik denk dat ik die maar ga uitvinken, want mijn mailbox loopt nu al over...

Ik vond een schitterende opname waarvan ik het bestaan niet af wist! Weer met Neil Young in de hoofdrol, maar dat is echt puur toeval. Ik was namelijk op zoek naar een van mijn favoriete Beatles-songs, A day in the life, en vond deze uitvoering. Zo mooi dat ik hem graag met jullie wil delen, want daar draait het toch allemaal om ;-)

4 opmerkingen: